Ajutor

Cum caut?

Căutare simplă serviciu
Pentru a căuta un serviciu, apăsați pe lupa din colțul dreapta sus al ferestrei.


Completați cuvântul/cuvintele care alcătuiesc serviciul căutat şi apăsați butonul "Caută".


Rezultatele căutării sunt afişate.


în cazul în care niciun serviciu nu este găsit conform cuvintelor căutate se afişează un mesaj de atenționare.

Căutare avansată serviciu
Pentru a căuta un serviciu folosind alte filtre, apăsați pe lupa din colțul dreapta sus al ferestrei.


Apasați pe butonul de "Căutare avansată".


Completați câmpurile de filtrare şi apăsați "Caută".


Sunt afişate rezultatele căutării.

Cum comand?

Selectatați serviciul
Pentru a solicita şi beneficia de un serviciu diponibil selectați serviciul dorit din lista pusă la dispoziție:
1. din meniul principal din partea de sus a paginii, prin selectare Servicii -> O categorie de servicii;


2. din secțiunea Servicii din partea stângă;


3. prin opțiunea de căutare a site-ului, căutarea în funcție de numele serviciului.

Completați serviciu şi trimiteți în coş
Serviciul selectat anterior este afişat.
Bifați serviciile secundare si completati cantitatea acestora(daca este cazul);


Bifati taxa de urgenta (daca doriti ca serviciile sa fie livrate in regim de urgenta).


Atenție! Taxa de urgență aferentă fiecarui serviciu este de 4 ori valoarea serviciului selectat.în cazul în care taxa de urgență depăşeşte valoarea de 5000 Ron, taxa de urgență maximă percepută la nivel de serviciu principal si servicii secundare selectate va fi de 5000 Ron.

Apăsați "Adaugă în coş".


Vizualizați coşul de cumpărături
Apăsați butonul "Coş" urmat de butonul "Cumpără".

Autentificați-vă sau creați-vă un cont nou (secțiunea Ajutor -> Administrare cont)
Dacă nu sunteți deja logați în portal se solicită autentificarea pentru a putea trece in sectiunea de cumpărături.

Completați datele şi verificați coşul
Verificați conținutul coşului şi valorile calculate şi apăsați "Configurează". Această operație este obligatorie pentru a putea oferi toate informațiile necesare soluționării cererii.


Completați fiecare informație necesară pentru serviciile din coş şi apăsați


Apăsați butonul "Salvează" şi se revine în vizualizarea coşului.Butonul "Configurează" este acum afişat în culoarea verde.
Atentie! Informatiile de completat sunt specifice fiecarui serviciu.
Doar dacă toate serviciile din coş au fost configurate se poate trece la următoarea etapă de confirmare comandă.
Apăsați butonul "Cumpără" pentru a confirma comanda.

Confirmare comandă
Verificați informațiile şi apăsați "Confirmă comanda".


Veți fi redirecționați către aplicația de plată on-line, unde după completarea datelor apăsați butonul "Plăteşte".

Comenzile mele

Acces detalii cont
Odata autentificat în portal apăsați sectiunea din meniul principal pentru detalii cont.


Apăsați "Detalii cont".

Vizualizați comenzi realizate

în secțiunea "Istoric comenzi" sunt afişate toate comenzile pentru care s-a făcut confirmarea.

Vizualizați istoricul unei comenzi

Din lista de comenzi efectuate puteți vizualiza detalii acesteia dacă apăsați butonul "Vizualizează" din dreptul oricărei comenzi din listă.


Informațiile afişate pentru fiecare comandă sunt:
1. starea comenzii


2. serviciile solicitate prin comandă
- valoarea totală a comenzii


- denumirea serviciilor, cantitatea si prețul


- informațiile completate prin configurare


- fişierele încarcate anterior cu posibilitatea descărcării acestora(dacă este cazul)


- documentele financiare generate în urma plăților sau a soluționării cererilor (documentele pot fi descărcate prin apăsarea pe link-ul albastru al documentul)


3. istoric comandă (acțiunile efectuate asupra comenzii)


Pentru a reveni in lista generală a comenzilor apăsați butonul "Inapoi".

Administrare cont

Creare cont
Crearea unui cont este posibilă din modala de "Autentificare" pe care o puteți accesa prin apăsarea pictogramei "om" din meniul principal.


Din ecranul afişat apăsați pe butonul de "Cont nou".


Completați toate câmpurile obligatorii aferente persoanei dumneavoastră (fizică sau juridica).


Completați toate câmpurile obligatorii aferente adresei.


Completați toate câmpurile obligatorii despre posibilitatea de contact.


Apăsați butonul "înregistrează" pentru a salva contul.


Atenție! Dacă mai aveți înregistrat vreun cont cu aceeaşi adresă de email veți fi atenționați printr-un mesaj.


Un mail de confirmare va fi trimis pe adresa furnizată dacă nu mai aveți un alt cont înregistrat pe adresa respectivă şi câmpurile sunt completate corect.


Deschideți adresa de e-mail menționată şi faceți click pe link-ul afişat.
Veți primi pe e-amil o parolă temporară pe care va trebui să o folosiți prima dată în secțiunea de "Autentificare".




în secțiunea de autentificare introduceți adresa de e-mail setată şi parola primită.


La prima autentificare vă veți modifica parola.
Completați vechea parolă, parola nouă, recompletați parola nouă conform indicațiilor şi apăsați butonul "Continuă".

Autentificare cont
Pentru a vă autentifica în portal apăsați pictograma "om" din meniul principal.


Din ecranul afişat completați numele de utilizator ales şi parola stabilită.


Apăsați butonul "Autentifică".


Atenție! Dacă ați completat greşit numele de utilizator sau parola, veți primi un mesaj de atenționare şi veți putea recompleta datele de autentificare.

Schimbare parolă
Pentru a vă schimba parola contului primul pas pe care trebuie să îl faceți este să accesați secțiunea "Detalii cont".


Apăsați "Detalii cont".


Faceți click pe tabul "Informații personale".


Apăsați pe "Modifică parola".


Completați vechea parolă, parola nouă, recompletați parola nouă şi apăsați butonul "Continua".

Modificare date personale
Pentru a vă modifica datele personale înregistrate accesați secțiunea "Detalii cont".


Apăsați "Detalii cont".


Faceți click pe tabul "Adresă Primară".


Apăsați pe "Editează".


Modificați datele şi apăsați "Salvează".

Administrare listă adrese
Puteți avea mai multe adrese şi informații pentru persoanele care solicită serviciile.
Pentru a adăuga/modifica astfel de adrese accesați sectiunea de "Detalii cont".


Faceți click pe tabul "Informații personale".


Apăsați pe "Administrare lista adrese".


Modificați datele şi apăsați "Modifică".

Soluționarea unui referat de completare


Pentru fiecare serviciu principal plătit, în aplicația internă ANCPI se înregistrează o cerere. Ulterior aceste cereri vor intra pe fluxul de aprobare intern.
în cazul în care nu ați oferit toate informațiile necesare soluționării cererea se va întoarce în starea "Referat de completare".
Din "Detalii cont" , "Istoric comenzi" vizualizați comanda care conține cererea în starea "Referat de completare".


Apăsați pe butonul "Referat".


Astfel, aveți posibilitatea de a modifica cererea inițială şi puteți:
- adăuga fişiere;


- adăuga fişiere CPXML(dacă este cazul);
- adăuga servicii secundare;


Apăsați "Confirma Comanda".


în urma aplicării referatului, dacă exista diferența de plată (au fost adăugate servicii secundare) veți fi redirectionați către sistemul de plată electronică.

Redepunerea unei cereri din comandă


Pentru fiecare serviciu principal plătit, în aplicația internă ANCPI se înregistrează o cerere. Ulterior aceste cereri sunt soluționate, iar in istoric comenzi veți avea comanda în stare "Soluționată".
Dacă o cerere se întoarce cu răspunsul de "Respinsă" (a fost soluționată negativ) aveți posibilitatea de a redepune cererea.
Din "Detalii cont" , "Istoric comenzi" vizualizați comanda care conține cererea respinsă.




Apăsați pe butonul "Redepune".


Se va crea o nouă cerere care va fi trimisă către soluționare. Noua cerere conține datele dumneavoastră de autentificare şi adresa, precum şi serviciile principale şi secundare stabilite inițial.


Pentru redepunere reconfigurați datele prin adaugarea de fişiere necesare sau marcarea urgenței.


Atenție! în cazul în care redepuneți cererea în mai puțin de 30 de zile calendaristice nu se percepe taxă de redepunere.
în cazul în care redepuneți cererea în mai mult de 30 de zile caledaristice se percepe o taxă de redepunere de 60 de Ron.
în cazul în care redepuneți cererea în mai putin de 30 de zile caledaristice si nu aveti diferente de plata redepunerea se realizeaza cu succes.


în urma redepunerii, dacă exista diferența de plată (se percepe taxă de urgență sau taxă de redepunere) veți fi redirectionați către sistemul de plată electronică.


Cererea astfel redepusă reintră pe fluxul de aprobare.
Atenție!O cerere redepusă dacă ulterior este respinsă, nu mai poate fi redepusă.

Anulare comanda


Anularea unei comenzi este posibilă dacă respectiva comandă nu a fost încă plătită.
Pentru a anula o comandă se accesează sectiunea de "Detalii cont":


Selectați o comandă în starea "Plata în aşteptare" şi apăsați "Vizualizează".


Pentru anularea comenzii apăsați butonul "Anulează".


Vizualizați lista comenzilor, comanda anulată fiind in stare "Anulată".

Politica de returnare

Politica de returnare a serviciilor este descrisă in secțiunea Politica de returnare

Cerințe minime pentru funcționarea sistemului

Pentru ca sistemul ePayment să funcționeze corect, este necesar să aveți instalată cel puțin una din versiunile următoare de browser:

Google Chrome începând cu versiunea 43.

Mozilla Firefox începând cu versiunea 29.

Internet Explorer începând cu versiunea 9.

Documente permise:

În cazul în care solicitați servicii care presupun transmiterea de documente electronice, acestea trebuie să fie în format PDF (mai multe detalii gasiți la locația: Adobe Reader) sau cpxml (mai multe informații despre acest format se găsesc la următoarea locație: CPXML). De asemenea, documentele electronice furnizate de ANCPI vor fi în format PDF. Pentru a vizualiza documentele descărcate este necesar sa aveți instalată o versiune de Adobe Reader.

Pentru unele servicii este necesar să transmiteți documente doveditoare. Puteți transmite aceste documente fie în formă electronică, semnate digital cu certificat electronic calificat emis de o autoritate certificată din Romania, fie în format hârtie, prin postă sau la ghişeu. În cazul în care trimiteți documentația prin poştă, vă rugăm ca pe plic să menționați numărul de înregistrare al cererii electronice.